martes, 24 de enero de 2017

Una dolça habitació

Fa uns dies que estem pensant com reorganitzar el piset i fer lloc per l'arribada del nadó, així que entre nàusees i mal estar, anem pensant com podem encabir-ho tot.

Tenim una habitació que fins ara ens havia fet un gran servei, "l'habitació del pànic" li deia jo de vegades, on deixàvem mil i una coses, la roba, les compres, la taula de planxar ...
Ara, però, es convertirà en una dolça i esperada habitació infantil.
Intentarem aconseguir un bon resultat, per això, hem pensat moltíssim com fer-ho.
Hi ha molta feina a fer, mobiliari, decoració, emmagatzematge ...

De moment hem anat buscant idees, fa temps vaig llegir un post on recomanaven habitacions Montessori i vaig investigar una mica.

Maria Montessori, és de gran influència en la meva manera de fer a l'escola, i per què no portar-ho a casa?

La idea general és preparar un espai on la canalla pugui ser autònom, estar segur, còmode i pugui experimentar amb aquells materials que tingui a l'abast amb la finalitat de gaudir de la pròpia experimentació sense perill i en total llibertat.

El que jo busco en l'habitació és que sigui un espai per al descans i per la tranquil·litat i que a la vegada, disposi d'una zona de joc i d'estimulació.

El que també tinc clar són les tonalitats que vull destacar, blanc, gris, negre, fusta, verd turquesa, "mint" i no molts més.

Un llit arran de terra, és una bona opció, on pugui pujar i baixar solet. Això no vol dir que sigui un matalàs a terra, sinó amb somier i també una catifa.
M'agrada l'estructura de caseta com les que ara us ensenyaré a les fotos. Penso que són precioses i molt màgiques.

Necessitarem també un canviador, per això, reutilitzarem una calaixera blanca que ja teníem d'Ikea i tan sols posarem el canviador a sobre.

Senzilla, però amb detallets que la facin més bonica, prestatgeries, elements decoratius, llumetes, làmines, coixins, joguines no estructurades, contes...

Aquesta és la idea general de l'habitació, a poc a poc, anirem veient com la transformem. També m'agradaria deixar clar que aquesta idea pot semblar una mica idealista i poc propera a la realitat, de moment és el que jo vull fer després ja veurem si surt com esperava o caldrà fer alguna modificació, penso que la comoditat també és important i si alguna cosa no funciona s'ha de canviar.
Què n'opineu?

Us deixo una col·lecció de fotos de Pinterest perquè us feu una idea.

Espero que us agradi.

Per @saidakn
-----
Hace unos días que estamos pensando en cómo reorganizar el pisito y hacer espacio para la llegada del bebé, entre náuseas y mal estar, estamos pensando en cómo podemos encajar todo.

Tenemos una habitación que hasta ahora nos había hecho un gran servicio, "la habitación del pánico"  decía yo a veces, guardábamos mil cosas, ropa, compras, tabla de planchar, etc...
Sin embargo, se convertirá en una dulce habitación infantil.

Esperamos obtener un buen resultado, así que hemos pensado mucho en cómo hacerlo.
Hay mucho trabajo por hacer, muebles, decoración, almacenaje, etc..


Por el momento hemos estado buscando ideas, hace un tiempo que leí un post donde hablaba de habitaciones Montessori y he investigado un poco.


Maria Montessori, es de gran influencia en mi manera de hacer en la escuela y ¿porque no llevarlo en casa?


La idea es preparar un espacio donde los niños puedan ser autónomos, estar seguros, cómodos y puedan experimentar con los materiales que tienes disponibles para poder disfrutar de la experimentación, con seguridad y en total libertad.


Busco en la sala es que sea un espacio para la relajación y la paz y al mismo tiempo, tenga un área de juego y estipulación.


Lo que también tengo claro son los tonos que quiero resaltar, blanco, gris, negro, madera, verde turquesa, "menta" y no muchos más.


Una cama arrás de suelo, es una buena opción, donde pueden subir y bajar sin ayuda. Esto no quiere decir que sea un colchón en el piso, habrá somier y una alfombra. Me gusta la estructura de casita que ahora os mostrare en las fotos. Creo que son hermosas y muy mágicas.

Necesitaremos una mesa de cambiar pañales, por lo tanto, reutilitzaremos una cómoda blanca de Ikea que ya tenía. 


Simple, pero con detalles que la hagan más hermosa, estantes, elementos decorativos, luces, almohadas, juguetes no estructurados, cuentos, etc..

Esta es la idea general de la sala, poco a poco, estaremos observando cómo vamos transformándola. También me gustaría dejar claro que esta idea puede sonar un poco idealista y algo alejado de la realidad, de momento es lo que quiero hacer después a ver si sale como se espera o se necesita realizar cambios, creo que la comodidad también es importante y si algo no funciona se debe cambiar.
¿Qué  opináis?



Os dejo una colección de fotos de Pinterest, para que os hagáis una idea.


Espero que os guste.


Por @saidakn




















Si t'agrada ho pots compartir. 
Si te gusta lo puedes compartir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario